Als 4-jarig jongetje begon ik ooit op basisschool Berkenveld in Heerle. Het leren ging me gemakkelijk af en in 1991 ging ik mijn grote broer achterna richting het Norbertus College te Roosendaal. Ik begon daar aan het atheneum. Na 7 jaar behaalde ik mijn diploma en maakte ik de keuze om naar de PABO in Breda te gaan. Daar mocht ik de versnelde opleiding doen. Na drieënhalf jaar rondde ik succesvol de opleiding af. Vervolgens kwam ik als leerkracht te werken op basisschool De Meulenrakkers in Ossendrecht. Na twee jaar ging ik verder als leerkracht op basisschool Ste. Marie te Huijbergen.
Al snel werd ik ook ICT-coördinator en bovenbouwcoördinator. Die laatste rol betekende voor mij niet meer dan dat ik een agenda moest maken voor de bovenbouwvergadering en deze moest leiden. Ik heb destijds de opleiding middenmanagement gevolgd, maar kon daar in de praktijk weinig mee. Toen er een nieuwe directeur kwam, werd ik benoemd als lid van een kernteam. De directeur kwam niet uit het onderwijs en had mij hard nodig om mee te denken over onderwijsinhoud. Ik werd benoemd als plaatsvervangend directeur. Na twee jaar vertrok deze directeur weer en kwam er een nieuw persoon die ook de leiding had over een andere school. Hierdoor kreeg ik meer taken en verantwoordelijkheden en werd ik benoemd tot adjunct-directeur. Ik solliciteerde om toegelaten te worden tot de kweekvijver schoolleider van de Lowys Porquinstichting. Ik werd toegelaten en begon aan de studie schoolleider basisbekwaam. Mijn toenmalige directeur werd gevraagd op een andere school te gaan werken. Er ontstond een vacature voor directeur. Het team wilde graag een fulltime directeur. Ik heb op deze vacature gesolliciteerd en ik werd aangenomen. Afgelopen schooljaar ben ik in het diepe gesprongen. Door te doen (en niet te doen) heb ik veel geleerd. En nu is het tijd voor mij om aan de slag te gaan met de studie MLE. Een studie die constant gelinkt is aan mijzelf als persoon, aan mijzelf als directeur en aan de ontwikkelingen op mijn school. Ik heb er enorm veel zin in!
Al snel werd ik ook ICT-coördinator en bovenbouwcoördinator. Die laatste rol betekende voor mij niet meer dan dat ik een agenda moest maken voor de bovenbouwvergadering en deze moest leiden. Ik heb destijds de opleiding middenmanagement gevolgd, maar kon daar in de praktijk weinig mee. Toen er een nieuwe directeur kwam, werd ik benoemd als lid van een kernteam. De directeur kwam niet uit het onderwijs en had mij hard nodig om mee te denken over onderwijsinhoud. Ik werd benoemd als plaatsvervangend directeur. Na twee jaar vertrok deze directeur weer en kwam er een nieuw persoon die ook de leiding had over een andere school. Hierdoor kreeg ik meer taken en verantwoordelijkheden en werd ik benoemd tot adjunct-directeur. Ik solliciteerde om toegelaten te worden tot de kweekvijver schoolleider van de Lowys Porquinstichting. Ik werd toegelaten en begon aan de studie schoolleider basisbekwaam. Mijn toenmalige directeur werd gevraagd op een andere school te gaan werken. Er ontstond een vacature voor directeur. Het team wilde graag een fulltime directeur. Ik heb op deze vacature gesolliciteerd en ik werd aangenomen. Afgelopen schooljaar ben ik in het diepe gesprongen. Door te doen (en niet te doen) heb ik veel geleerd. En nu is het tijd voor mij om aan de slag te gaan met de studie MLE. Een studie die constant gelinkt is aan mijzelf als persoon, aan mijzelf als directeur en aan de ontwikkelingen op mijn school. Ik heb er enorm veel zin in!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten